You are here: Home > travel > Ázsia Eszti szemével

Ázsia Eszti szemével

Ahogy ígértem, írok egy keveset Ázsiáról, ahogy első-ázsiázóként látom…

Első állomásunk Hong Kong volt, amit amolyan tranzit városként építettünk az utazásunkba. Szokásomhoz híven, igyekeztem jól felkészülni erre a másfél napra, volt útikönyvem, térkép meg mindent elolvastam a neten 🙂

Tehát Hong Kong… HATALMAS. Felhőkarcolók egymás mellett, és nem úgy kell elképzelni, hogy sík a terület, hanem a Hong Kong-szigeti része kifejezetten hegyesvölgyes és még azokon is felhőkarcolók. Motoros, biciklis nincs. Leginkább szerintem azért, mert a tömegközlekedésük fantasztikus. Komolyan mondom, 6 millió ember lakik ott és Budapestnek csak a kétszerese a város területileg, de a közlekedés lenyűgöző, olcsó és az eszközök tiszták. Veszel egy Octopus kártyát amin eleve van 100 HKD (kb. 2.800Ft) és csak lehúzod a kártyát a buszon vagy metrón, mehetsz is, és minden ki van írva angolul is vagy bemondják.Szóval bejártuk Hong Kong belvárosi részét, kb 12 órán át mentünk de nagyjából ugyanazt láttuk: hatalmas épületeket, luxus boltokat (mondjuk a Dior-nak nem egy, hanem 5 üzlete van), neonfényeket, putris kisutcákat megbújva a luxus között, aluljáróba épült plázát és rengeteg rohanó embert… Totál kifejezéstelen arccal közlekedő, leginkább a telefonjukat nyomkodó kínai embert. Fiatalok, idősek egyaránt csak a telefonjukat nyomkodják – megjegyzem Kínában az internetfüggőség komoly probléma, sok elvonó is van már, több, mint 7 millió internetfüggő gyerek van Kínában, sokakat elektrosokkal kezelnek… Mindenhol fotózzák magukat és csetelnek úgy, hogy az utcán fel sem néznek. Erről ennyit…

Egyébként a kínai – vagy legalábbis a hong kong-i népség – nem túl barátságos… Olyan, hogy nőket előreengedni, vagy hasonló figyelmesség  nincs. Se mosoly kiszolgálásnál, sem előzékenység. A szállodában konkrétan becsekkoltunk, kicsekkoltunk de a recepciós fel sem nézett ránk. Na bezzeg köpködni  bárhol bármikor tudnak, és ez természetes ott.

Meg kell jegyeznem, hogy az itthoni kínainak titulált ételeknek semmi köze az ottani kínaihoz, és megállapítottuk Petivel, hogy nem lesz a kedvenc konyhánk, semmi nem ízlett az ottlétünk alatt igazán, kivéve a Starbucksos sütit 🙂

Szóval valóban a kelet és nyugat találkozása, ahol jobban követik a divatot, mint bárhol máshol, mégis az utcán mosogatják a kifőzdék a tányérokat. Itt ért először az az érzés, hogy pár percenként rámjött a hányinger, mert nem könnyű megszokni az ázsiai utcai szagokat, leginkább ott, ahol az utcán főznek. Elmentünk piacra is, hát őszintén szólva a szegedi cserepes sorin több minden van, mint itt a turistáknak ajánlott piacokon. És nem olcsóbb ott, gondolom csak hogy legyen valami ehte kínai is Hong Kongban.

Aki arra jár esetleg, a Peak-re mindenképp menjen el, mert onnan gyönyörű a kilátás, vagy sétáljon a Kowloon oldalon a parton és összefuthat Bruce Lee szobrával. Ha valaki 2 napnál tovább marad, akkor feltétlen menjen ki a városból, a környéken sok látnivaló van (Pl. a hatalmas Buddha szobor, vagy az új területek, esetleg állítólag van normális tengerpartja is)

átlagos hong kongi utca

mi van??

internetfüggők

Nos jöjjön egy kis Fülöp-szigetek.

Manila… Hát nem sokat láttam belőle, de az ennyiből is bebizonyosodott, amit mások mondtak: ez tényleg egy olyan metropolisz, ahol nincs SEMMI látnivaló. Van egy-két nagy épület, főleg a reptérhez közeli szállodák és a pláza, de azon kívül hatalmas szegénység. Ahogy a kínaiak, a filippinók sem túl kedvesek. De tényleg. Ellenben akin egyenruha van, az már Istennek képzeli magát. Mondjuk ügyelnek a biztonságra, mindenhol fegyveres őrök, nem csak a reptéren, de még a szállodába vagy plázába befele menet is mindenkit átvizsgálnak. A repülőtér lepukkant és minden légitársaságuk pocsék! Az összes gépük késett, na nem fél órákat, de 2-5 órát, tehát ha valaki kénytelen velük utazni ,számoljon ezzel.  Fehér taxiba nem szabad beszállni! Konkrétan egy 500 méteres távra (a reptértől a szállodáig) 3.500Ft-ot mondott, kihasználva, hogy egy autópálya választja el őket és nincs gyalogos átjáró. Ettől függetlenül a reptér és a szálloda is teljesen rendben volt, tiszta volt és ügyeltek a rendre, biztonságra.

Manila

Nos Boracay (az első Fülöp-szigetünk) csodás. Csak odajutni nem az. Repülő, minibusz, komp, tricikli. Ebben a sorban. És ugye minden késik, mindenki ráér. Ellenben baromi olcsó. Kettőnknek ez az út (a reptértől a szállásig) 2.500Ft volt.  A hely csodás. Hófehér homok, türkiz tenger, hosszú parti sétány bárokkal, éttermekkel, pálmafákkal. És nem drága. Pároknak, bulizóknak kiváló, gyerekkel nem biztos, hogy mennék, egyrészt mert a parton és bárokon kívül nem sok elfoglaltság akad, másrészt gyerekkel megtenni egy ilyen utat elég nyűgös. A White Beach gyönyörű, egészen addig, amíg gy utcával beljebb nem mész, mert onnan rosszabb, mint a cigánysor. Viskók, szagok… De nem kell odamenni, a parton minden megvan. Itt azért már valamivel vidámabbak az emberek, gondolom feldobja őket, hogy a világ egyik elismerten legszebb tengerpartján élnek/dolgoznak. Ami az elfoglaltságokat illeti 5km hosszú part és annak a mentén végig bárok, üzletek és szállások a hippi stílustól a puccosig, tehát mindenki megtalálja az ízlésének megfelelőt. Ezen a kis részen egyébként mindent meg lehet venni, amire az embernek szüksége lehet, a sörtől a higiéniai kendőig. Boracayon nagyon jókat ettünk, jó hangulatban buliztunk, és álomszép volt a látvány, bármikor visszamennék.

Boracay

Coron a második szigetünk. Mondjuk ez nagyobb sziget, mint Boracay, de a sziget belseje elég lakatlan, a tájfun okozta károk még látszanak a természetben. Ismét egy olyan város, ahol SEMMI látnivaló nincs, eléggé szegényes és ázsiás, viszont innen indulnak hajókirándulások a világ legszebb eldugott strandjaira. Ide csak ezért, illetve a búvárkodásért éri meg eljönni. A képeket láthattátok a kirándulásunkról, ritkán látni ennyi lélegzetelállító helyet egy nap alatt, és nagyon kedvesek, jófejek voltak a kirándulást szervezők. A szállásadónk teljesen korrekt volt, és a szállással sem volt semmi probléma, de aki 4-5 csillagokra vágyik, az itt nem találja meg.

Coron "város"

Coron “város”

Coron szigetek

Utolsó állomásunk Thaiföld, Phuket volt. Ezidáig csak hírből hallottam róla, és eléggé ágáltam ellene, nem kell nekem zsúfolt part meg éjszakai bárok… és mekkorát tévedtem! Phuket baromi nagy sziget, mi Patong Beach részén voltunk, ami a legfelkapottabb és legzsúfoltabb, de egy percig sem bánom! A parton jutott hely mindenkinek, a tengerben is, aki nyugira vágyott, az robogóval vagy hajóúttal elvonul egy nyugisabb partra vagy közeli szigetre. Phuketen, és azon belül is Patongon minden megvan, ami kell. És mi is kell nyaraláskor? Tenger: szállásunktól 100 méterre. Masszázs: 10 méterenként szalon vagy a parton ágyakon. Kaja: 5 méterenként étterem vagy bár. Ruhák, kiegészítők, kozmetikai dolgok, élelmiszer, sör: 5 méterenként boltok. Éjszakai élet: Bangla road és környéke mindenféle bárral, de már az ott császkáló embereket nézni is szórakoztató 🙂  Ennél több nem kellett a teljes kikapcsolódáshoz!

Imádtam a thai kaját, meg a kétezer féle gyümölcsöt, és ez a népség eléggé kedves és közvetlen, még ha csak a borravalóért is teszik (filippínók még azért sem igazán). Egy valami volt csalódás, az árak. Itthon még az van a köztudatban, hogy ott aztán fillérekből el lehet élni, hát ez nem így van, azt mondanám, hogy hasonló, mint itthon. Sőt gyógyszert ne akarjatok itt venni, mert bár van mindenük, de nagyon drágán adják a patikában.Ellenben a tenger meleg és kellemesen hullámzó, az idő csodás volt, a ladyboyok jófejek (főleg hogy 5 órán át ittunk és szórakoztunk velük az utolsó este), a táj gyönyörű, a társaság színes 🙂

Első sorban
lazulunk

Bangla road

Imádtuk az utazást annak minden csodájával és nehézségével, reméljük legközelebb is velünk tartotok 🙂

• Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 hozzászólás to “Ázsia Eszti szemével”

1. Anyu szerint:

Az biztos!!!!!!!!!!

2. Lehota István szerint:

Ez a honlap óriási találmány volt tőletek!
    Egyszerű,nagyszerű és stílszerű.
    Kár hogy vége.Most mit fogok olvasgatni?

3. Anyu szerint:

Tokeletesen egyetertek:Egyszerű,nagyszerű és stílszerű, nem lesz olyan finom a reggeli kavem

4. Andris szerint:

Imadtam !!! Kosziiii!!
    Tok zsir,hogy ujra-nezegettem, meet az idei cask most kezdodik!!