You are here: Home > travel > Második nap

Második nap

Hongkongolás. Képek és formázás később…Hongkongi idő szerint tízkor keltünk fel, ez otthoL hajnal három. Eszti küldött is egy üzenetet Dóra nővérének akik a Singben buliztak valami retro bulin. Ennek örömére megnéztem Korda Gyuri bácsi “Reptér” c. számának klipjét, amin spontán szétröhögtem magam. Petikém szevasz! Utána megnéztem még egy youtube videót amin Gyuri bácsi leközvetít egy royalflösst pókerben. Ajánlom azt is, én besz@rtam.

Szóval Hongkong. Attól tartok, hogy nem a piától szédülök meg az ágyban ülve, hanem amiatt, hogy a szobánk egy toronyházban van ami kilenghet. Fura. Az okosok majd elmondják. Újra kiröhögtem magam azon,hogy hu….ozás közben bambulok ki az ötödikről, majd elindultunk.

A Sohón keresztül mentünk, ez csendesebb volt, mint tegnap. Kowloon városrészbe mentünk, metróval. Ha jól tudom ez Hongkong északi része. Meglátogattunk egy utcát ami tele volt cipővel, aztán egy klasszik piacot majd síma bandukolás a városban. Minden nagyon nagy, szűk a tér, és RENGETEG az ember. Sokan beszélnek angolul, hallottam helyi fiatalokat egymás között angolul beszélni. Segítőkészek, de az idősebbek csak néznek, mint a nemtudommi, amikor hozzájuk szólsz, a fiatalok magyaráznak ezerrel, aztán vagy megértjük vagy nem.

A piacon Eszti beleszagolt a levegőbe, és odamentünk egy kis üzlethez ahol sült fánkot árult a gyerek. Kiderült, hogy francia, 25 éves, és június óta működteti ezt a kis boltot. Egyedül van, végig vigyorgott, mesélt Hongkongról. Bejött egy fekete fiatal csajszi, az egyből kérdezte a gyereket, hogy melyik vàrosba valósi Franciaországban. Kiderült, hogy nem messze laknak egymástól. Megállapították, hogy kicsi a világ, de ez még hagyján… A csajszi tőlünk is megkérdezte, hogy honnan jöttünk. Mikor megmondtuk, akkor visítva mondta, hogy most volt Magyarországon, mert profi kosàrlabdàzó, és a Lille csapatával Pécsen játszott nemrég Euroliga meccset. Az már csak hab volt a tortán amikor mondta, hogy egyébként chicagói, és nem messze járt középiskolában, mint én az USÁ-ban. Nem voltunk benn a helyiségben tíz percnél tovább, de így is mennyi minden történt. Spontán volt,és vagány!

Aztán továbbmentünk, vettem sört (Tsingtao). Nézelődtünk erre-arra. Mindenki telefonál, fényképezget és megoszt. A metrón végignéztük ahogy egy helyi csaj hozzászól a facebookon egy bejegyzéshez. Nem a betűkészletet hasznàlta, hanem egy felugró ablakban szabadkézzel rajzolta az írásjeleket, amit aztán a facebook felismert, és átalakított nyomtatott betűkké. Nnnnna ez is vagány volt. Feltűnt az is, hogy egyáltalán nincs az utakon bicikli vagy robogó. Csak kocsik és buszok.

Most a kikötőben ülünk egy Starbucksban, picit pihenünk, fél óra múlva kezdődik egy lézershow ami Eszti szerint nagyon vagány lesz, a neten láttam róla pár képet én is, hamarosan kiderül.

… … ….

Időközben este háromnegyed tíz van, az éjszakai piac kellős közepén ülünk hármasban: Eszti, San Miguel meg én. Enni jöttünk, de sajnos a bejáratnàl Eszti részleteket làtott az ázsiai éttermek mosogatási szokásairól, úgyhogy most fancsali képpel ül itt velem szemben. Hiába mondom neki, hogy hoztunk pálinka gyógyszert, szerintem picit tart a kajától. A lézershow egyébként egy nagy nulla volt, pár perc után el is jöttünk, pedig nagyon sokan voltunk. Annyi volt az egész, hogy a hongkong sziget (most a szemközti szigeten vagyunk) felhőkarcolóin levő fények egy része a hangszórókból alig hallhatóan szóló zene ritmusára villannak. A gond csak az, hogy a rengeteg fényben és fényreklámban elveszett a lényeg.

A kajánál a mellettünk ülő asztalnál volt négy fiatal srác akik vacsoráztak meg elég komolyan ittak. Mellettük egy idősebb csoport akik szintén masszívan ittak és kő-papír-ollót játszottak, a vesztes ivott. Aztán az idősektől átült egy a fiatalokhoz, és jàtszott az egyikkel egy másik jàtékot amit nem értettünk, de az öreg mindig ivott. Jól elvoltak. Aztán egy idős néni odahajolt hozzám és elkezdte magyarázni, hogy a fiatalok Kína nyugati részéből jöttek, és most egy 15-20 nevű játékot játszanak. Ne kérdezzétek, én se értettem, lényeg az, hogy mostanra szerintem csutkák mind!

Esztinek nem sok kedve volt maradni, úgyhogy elindultunk a metróhoz, majd a Sohón keresztül -egy kilépő után- haza.

Holnap reggel repülünk Manilába, majd onnan Boracayra, egy 8 négyzetkilométeres kis szigetre.

Folyt. köv…

Temple street éjszakai piac

Hong Kong Lan Kwai Fong (Soho negyed)

Hong Kong szállás lobby

European man in Hong Kong

Átlagos utcakép

Egy utca, ahol csak ilyen boltok vannak: Sneakers street!